Spanok a Chrbtica

Bolesť chrbtice a spánok – aká je medzi nimi súvislosť?

Máte pocit, že sa o svoju chrbticu staráte správne a aj napriek tomu pociťujete bolesť chrbtice? Možno je problém vo vašom spánku.

Pokiaľ ide o starostlivosť o chrbticu, myslíte si, že robíte správne veci. Chodíte na pravidelné lekárske prehliadky, správne sa stravujete, cvičíte a máte zvládnuté správne techniky zdvíhania.

Napriek tomu vás však trápi bolesť chrbtice. Pýtate sa, v čom robím chybu? Možno je to vo vašom spánku!

Epidémia tichého stresu a bolesť chrbtice

Stres je záťažou pre vaše telo – emocionálnou aj fyzickou. Keď ľudia zažívajú stres, mnohí ho zadržiavajú vo svojich svaloch. Môže to viesť k napätiu, nepohodliu a bolestiam. Stres okrem toho zvyšuje citlivosť na bolesť.

Odborné štúdie dokazujú, že až 66 percent ľudí navštevujúcich chiropraktikov má problémy súvisiace so stresom. Viac ako 50 percent pacientov uvádza, že úroveň zažívaného stresu je mierna až vysoká. Vaše telo je najväčšou obeťou stresu.

Jednou z najlepších vecí v živote, ktorú môžete urobiť, aby ste dokázali zvládnuť stres, je kvalitný spánok v noci. National Sleep Foundation ale uvádza, že až 33 percent dospelých v noci nespí dosť a to má za následok nielen stupňujúcu sa únavu – ale aj bolesť chrbtice a zhoršenie stavu vášho chrbta.

Spánok a zdravie chrbtice

Keď odpočívate v noci, vaše telo využíva tento čas na obnovenie energie. Keď si doprajete dostatok spánku, má to pozitívny vplyv na takmer každý systém v tele. Zlepší sa stav vašej imunity, pamäte, schopnosti učiť sa a regenerácie.

Pokiaľ ide o chrbticu, dostatočný spánok umožní svalom chrbta, ktoré celý deň strávili podporou chrbtice, aby si oddýchli a kvalitne sa zregenerovali. Tieto svaly neúnavne pracujú celý deň. Potrebujú preto kvalitný, dostatočný odpočinok. Ľahnúť si do postele a dobre si pospať – to je presne to, čo potrebujú.

Nočný odpočinok tiež umožňuje rehydratáciu platničiek, aby mohli správne vykonávať svoju prácu, absorbovať nárazy a pomôcť pružnosti. Ak nie sú hydratované, nemôžu vykonávať svoju funkciu správne.

Osemhodinový kvalitný spánok nie je dobrý len pre vaše mentálne zdravie, ale aj pre vaše fyzické zdravie. Ak vás trápi bolesť chrbtice a nepoznáte adekvátnu príčinu, skúste sa zamyslieť, ako ste na tom so spánkom. Či ho máte dostatok a či je dostatočne kvalitný.