Hypokinéza, teda nedostatok pohybu necháva priestor nesprávnym pohybovým stereotypom, svalovej dysbalancii, nesprávnemu držaniu tela, zlému zaťažovaniu pohybového aparátu, zlému centrovaniu kĺbov, neekonomickému pohybu tela,  zvýšenej úrazovosti, obezite, zníženiu výkonnosti a ďalšej fyzickej, či psychickej nepohode. Mnohé z našich zdravotných problémov môžu byť spôsobené úrazmi, genetickými predispozíciami, či inými okolnosťami, na ktoré sme nemali dosah. Svojim životným štýlom a vzťahom k pohybu však môžeme tieto okolnosti významne ovplyvniť a zvýšiť si tak kvalitu života. Ranné cvičenie je výborné na naštartovanie tela a kondície. Takéto cvičenie vám dodá energiu, rozprúdi cievny systém, znižuje krvný tlak, zlepší trávenie a prispieva k lepšej kvalite spánku. Preto začnite deň pohybom, na raňajky doprajte telu pár cvikov a na počkanie pocítite príval pozitívnej energie, ktorá vás bude sprevádzať počas dňa. VIETE, ŽE AJ NESPRÁVNE VSTÁVANIE Z POSTELE MÔŽE BYŤ PRE VAŠU CHRBTICU ZÁŤAŽ ? Ako správne vstávať z postele : Dolné končatiny pokrčíme v kolenných kĺboch. Pretočíme celé telo na bok. Obe dolné končatiny spúšťame z postele, zároveň sa pomocou predlaktia a rúk posadíme. Týmto spôsobom sa vyhnete problémom s chrbticou, ktoré vznikajú z nesprávneho návyku vstávania z postele prudko a nesprávne. Zdravý spánok je pre našu chrbticu tiež dôležitý. V posteli strávime približne jednu tretinu života.  Aj v spánku môžeme chrbticu zbaviť zbytočnej záťaže, tým, že budeme rešpektovať jej prirodzené zakrivenie. Máme pre vás niekoľko tipov, ako sa vyhnúť preťaženiu chrbtice v spánku: AK MÁTE BOLESTI V DRIEKOVEJ OBLASTI - v ľahu na bruchu si podložte vankúš pod panvu, - v ľahu na chrbte si podložte členky. Ak mávate po spánku bolesti hlavy -nevhodná je poloha na bruchu z dôvodu maximálnej rotácie krčnej chrbtice, -v ľahu na boku odporúčame ponechať vankúš iba pod hlavou, nie pod ramenom, -v ľahu na chrbte je možné spať aj bez vankúša, no nie je to nutné. Odporúčame používať ortopedický vankúš.

Rozcvič sa s nami – 9 cvikov pre zdravé ráno

Vo videu 9 cvikov pre zdravé ráno si zacvičíme cviky, s ktorými sa môžete rozhýbať každé ráno. Cvikov je 9, aby ich stihli aj časovo zaneprázdnení ľudia.  Úplne postačí, ak svoj budík presuniete o 15 minút skôr.

Tieto cvičenia môžu byť kontraindikované z rôznych dôvodov. Ak máte akékoľvek zdravotné ťažkosti a komplikácie, prosím konzultujte tieto cvičenia s fyzioterapeutom alebo lekárom.

Bolave krize

Viete prečo je dôležité, aby sme naše telo aktívne využívali už od rána a nedali priestor hypokinéze?

Hypokinéza, teda nedostatok pohybu necháva priestor nesprávnym pohybovým stereotypom, svalovej dysbalancii, nesprávnemu držaniu tela, zlému zaťažovaniu pohybového aparátu, zlému centrovaniu kĺbov, neekonomickému pohybu tela,  zvýšenej úrazovosti, obezite, zníženiu výkonnosti a ďalšej fyzickej, či psychickej nepohode. Mnohé z našich zdravotných problémov môžu byť spôsobené úrazmi, genetickými predispozíciami, či inými okolnosťami, na ktoré sme nemali dosah. Svojim životným štýlom a vzťahom k pohybu však môžeme tieto okolnosti významne ovplyvniť a zvýšiť si tak kvalitu života. Ranné cvičenie je výborné na naštartovanie tela a kondície. Takéto cvičenie vám dodá energiu, rozprúdi cievny systém, znižuje krvný tlak, zlepší trávenie a prispieva k lepšej kvalite spánku. Preto začnite deň pohybom, na raňajky doprajte telu pár cvikov a na počkanie pocítite príval pozitívnej energie, ktorá vás bude sprevádzať počas dňa.

Viete, že aj nesprávne vstávanie z postele môže byť pre vašu chrbticu záťaž ?

Ako správne vstávať z postele :

  1. Dolné končatiny pokrčíme v kolenných kĺboch.
  2. Pretočíme celé telo na bok.
  3. Obe dolné končatiny spúšťame z postele, zároveň sa pomocou predlaktia a rúk posadíme.

Týmto spôsobom sa vyhnete problémom s chrbticou, ktoré vznikajú z nesprávneho návyku vstávania z postele prudko a nesprávne.

Zdravý spánok je pre našu chrbticu tiež dôležitý. V posteli strávime približne jednu tretinu života.  Aj v spánku môžeme chrbticu zbaviť zbytočnej záťaže, tým, že budeme rešpektovať jej prirodzené zakrivenie. Máme pre vás niekoľko tipov, ako sa vyhnúť preťaženiu chrbtice v spánku:

Ak máte bolesti v driekovej oblasti

– v ľahu na bruchu si podložte vankúš pod panvu,

– v ľahu na chrbte si podložte členky.

Ak mávate po spánku bolesti hlavy

-nevhodná je poloha na bruchu z dôvodu maximálnej rotácie krčnej chrbtice,

-v ľahu na boku odporúčame ponechať vankúš iba pod hlavou, nie pod ramenom,

-v ľahu na chrbte je možné spať aj bez vankúša, no nie je to nutné. Odporúčame používať ortopedický vankúš.